ma iubesti? … Costache Ioanid

Ma iubesti tu mai mult decat ceilalti?
Ma iubesti tu ca un  frate ceresc?
Ma iubesti tu ca un  rob din iubire?
Eu asa te iubesc.

Ma iubesti tu cand sunt langa tine,
dar si-n ceasul amar si umbrit?
Ma iubesti tu cand ceru-i departe?
Eu asa te-am iubit.

Ma iubesti tu mai mult decat ceilalti?
Mai presus de-orice gand pamantesc?
Mai presus de-orice dragoste-a firii?
Eu asa te iubesc.

Ma iubesti tu pe culmi de vedenii
dar si-atunci cand te simti parasit?
Ma iubesti si-ntre flori, si-ntre suliti?
Eu asa te-am iubit.

Ma iubesti tu mai multi decat ceilalti,
decat cei ce arar ma-nsotesc?
Ma iubesti tu privind vesnicia?
Eu asa te iubesc.

Simti ca-n lume straine ti-s toate?
Simti ca-n Mine ti-e totu-mplinit?
Ma iubesti tu mai mult ca pe tine?
Eu asa te-am iubit.

    ….

9 gânduri despre &8222;ma iubesti? … Costache Ioanid&8221;

  1. observ ca ai trecut linkul de la youtube in finalul articolului. Poate nu stii, dar, ca sa apara un fisier youtube in articol ca video trebuie sa adaugi ceva la acest link.
    Formula este:
    adica:

    Daca il postezi asa va fi afisat ca video. Acum, daca stiai acest lucru, si comentariul meu e nepotrivit (sau in plus) imi cer scuze.

  2. Am căutat iubirea
    Costache Ioanid

    Am căutat iubirea ca pe-o cetate sfântă
    ca pe un cer de cântec în lumea de dureri.
    Am dat năvală-n lume spre tot ce ochiu-ncântă.
    Şi-am întâlnit durerea. Dar cerul nicăieri.

    Am căutat iubirea ca patrie voioasă
    ca pe-un pământ edenic de pace troienit,
    să spun odată clipei: “Rămâi, eşti prea frumoasă!”
    Şi-am străbătut pământul, dar pace n-am găsit.

    Am căutat iubirea ca pe un cer al firii.
    Şi-am vrut să-i ies în cale cu ramuri de finic,
    să sorb din cupa lumii nectarul fericirii.
    Şi-am spart în ţăndări cupa, căci n-am găsit nimic.

    Am căutat zadarnic. Dar într-o primăvară,
    am întâlnit în cale deodată un drumeţ.
    Pe umerii Lui trudnici purta o grea povară,
    o sarcină de zdrenţe şi cioburi fără preţ.

    Trecea pe-o cărăruie întâmpinând batjocuri,
    lăsând să-i rupă câinii din haină câte-un fald.
    Urca pe colţi de stâncă. Şi-n urma Lui, pe-alocuri,
    vedeai pe piatra rece sclipiri de sânge cald.

    Şi totuşi în privire avea un cer de taină
    cum n-am văzut în lume în ochii nimănui.
    Şi-am vrut să-I smulg povara. Dar am căzut cu spaimă,
    căci mult prea grea era povara Lui.

    M-am ridicat degrabă şi L-am ajuns din urmă
    să aflu ce comoară în sarcină a strâns.
    Dar am simţit că viaţa ca de-un prăpăd se curmă,
    când am privit prin zdrenţe cutremurat de plâns.

    Căci se vedea-n comoară un clocot ca de cloacă,
    un clocotit de drojdii, un spumeg de scursuri.
    Tot ce-i murdar şi putred în lumea asta-ntreagă
    vuia strivind grumazul sărmanei Lui făpturi.

    -Dar unde duci,străine, povara Ta ciudată,
    povară de osândă sub care-atât Te-apleci?
    am întrebat drumeţul. Şi El mi-a spus în şoaptă:
    -Spre apele uitării, ca s-o arunc pe veci…

    -Dar tu, vorbi străinul, urcând încet privirea,
    dar tu pe cine cauţi înnourat şi crunt?
    -Eu… am şoptit în silă, eu… căutam iubirea…
    -Iubirea? … fu răspunsul străinului. Eu sunt…

  3. Multumesc Cata pt poezie. Costache Ioanid ramane unul dintre marii rapsozi ai dragostei lui Dumnezeu pt oameni. Sa ne dea Domnul cat mai multi oameni cu o inima si un talent ca al lui!

  4. Impreuna cu tinerii studiem ” Experienta cu Dumnezeu”. „Ma iubesti” e o poezie care exprima atat de poetic dar si practic, dragostea lui Isus pentru fiecare dintre noi. Multumesc pentru postare.

Lasă un răspuns

